Mar
07:58
Az általános iskola 1. évfolyamára történő beiratkozásról szóló hirdetmény elolvasható itt.
A feladatsor mindkét osztályban két részből állt: olvasott és hallott szöveg értéséből, amelyek egyaránt 3-3 feladatot tartalmaztak. A feladatok nehézségi foka folyamatosan emelkedett. Típusfeladatok voltak: képekhez szöveg hozzárendelése, kérdésekre megfelelő válasz megtalálása, hosszabb, autentikus szöveg alapján tesztsor megoldása. A hallott szövegekről meg kellett állapítani, hogy hol játszódnak, milyen témája van a különböző híreknek, ill. melyik állítás helyes a hallottak alapján. A rendelkezésre álló idő elegendő volt, a feladatok megfelelőek voltak az adott osztály nyelvi szintjének. A mérésre folyamatosan készültek a diákok, a feladattípusok nem voltak ismeretlenek. Nem a nyelvtani ismereteik felmérése volt a cél, hanem a globális megértés, amely az eddig elsajátított szókincsre támaszkodott.
A 6. évfolyamon 6 fő egyformán teljesített az olvasott és a hallott szöveg értelmezése terén, 6 fő 1-2 ponttal többet szerzett a hallott szöveg feladatainál, 6 fő az olvasott esetében,5 főnél jelentősebb az eltérés mindkét irányban.
A 8. osztály esetében egészen más a teljesítmény. 1 fő nyújtott kiegyensúlyozott teljesítményt, a többieknél a hallott szövegekhez kapcsolódó feladatok megoldása szignifikánsan jobb volt. Harmaduk 5-9 ponttal, harmaduk pedig 10-13 ponttal szerzett többet.
23 fő vett részt a mérésben.
Eredmények:
1 fő 93%
1 fő 90%
2 fő 86%
1 fő 80%
3 fő 60 %- 76%
8 fő 50%-56%
6 fő 30%-46%
1 fő 20% -os teljesítményt nyújtott.
22 fő vett részt a mérésben.
Eredmények:
1 fő 95%
2 fő 82%
8 fő 65 % -70%
8 fő 50%-57%
2 fő 42%-47%
1 fő 30%-os teljesítményt nyújtott.
TISZTELT SZÜLŐ/ TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ!
Tájékoztatom, hogy a kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel a 2021/2022. tanítási évre történő általános iskolai beiratkozás során nemcsak személyes, hanem online úton is lehetőség van beíratni a tanköteles korba lépő gyermekét. Az általános iskola első évfolyamára történő jelentkezésének elektronikus, online formájára 2021. április 10-től nyílik meg az informatikai lehetőség az Ön részére a KRÉTA rendszer felületén keresztül: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap. Az e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába (BÁI)” felület 2021. április 16-án éjfélig van nyitva. Amennyiben módosítani kíván a már elektronikusan beküldött adatokon, akkor ezt úgy teheti meg, hogy jelzi (e-mailben és telefonon, vagy az intézmény által meghatározott módon) az adott intézmény részére a visszavonási vagy adatmódosítási szándékát. Az adatok módosítását az intézmény a KRÉTA felületén a kérés alapján elvégzi. Amennyiben a szülő visszavonja gyermeke jelentkezését, ennek következményeként a BÁI felületen az iskola a benyújtott jelentkezésre a szülő kérése alapján elutasító határozatot hoz, és az intézmény saját rendszerében a gyermek adatait a „Beiratkozás visszavonva” státuszba állítja. Ezen műveletek elvégzését követően Ön ismét be tudja nyújtani gyermeke jelentkezését egy másik iskolába.
Amennyiben Ön nem a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába íratná be a gyermekét, akkor is meg kell adnia a kötelező felvételt biztosító általános iskola nevét és címét is a jelentkezése során.
Akár körzetes, akár nem körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét, mindenképpen jelentkeznie kell az általános iskolánál, amely jelentkezés a fent jelzett online módon vagy személyesen történhet meg.
Az online beiratkozás esetén szükséges a lakcímkártya feltöltése, a beiratkozáshoz szükséges eredeti dokumentumok bemutatására a 2021/2022. tanév első napjáig (2021. szeptember 1.) kerülhet sor. A beiratkozás adatainak felvétele indokolt esetben, a beiratkozást lefolytató iskola által szabályozott módon, személyesen is megtörténhet 2021. április 15-én és 16-án, a járványügyi veszélyhelyzet miatt megkövetelt egészségügyi szabályok szigorú betartása mellett. Ez a következőképpen alakul iskolánkban:
A jelentkezések személyes benyújtására 2021. április 15-én 8–18 óráig, április 16-án 8-16 óráig van lehetőség.
A szülő/gondviselő ezen szándékát kérjük előtte e-mailben (zriiskapagy@gmail.com) vagy telefonon (06-42/248-510) jelezni szíveskedjen a szükséges óvintézkedés megszervezése, időpont egyeztetése végett.
Felelős: Bíróné Repelik Edit intézményvezető-helyettes tel.: 06-70/7718670
A fentiek után, akár online, akár személyesen történt a jelentkezése az iskolába, a körzettel nem rendelkező általános iskolai osztályok tekintetében, továbbá a körzettel rendelkező iskolákba jelentkező, nem körzetes gyermekek esetében egyaránt legkésőbb 2021. április 23-ig döntenek a gyermekek felvételéről és ezután küldik el a tájékoztatásukat Önnek.
A beiratkozási eljárás során vagy annak lezárása után legkésőbb két héten belül Önnek nyilatkoznia kell arról, hogy gyermeke számára hit- és erkölcstan vagy etika órát választja. A hit- és erkölcstan tantárgy választása esetén meg kell jelölnie, hogy melyik egyház hit- és erkölcstan oktatásának megszervezését kéri majd gyermeke számára. Az iskola a hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatos, az egyházaktól kapott információkat feltünteti a honlapján.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, adatok megadása kapcsán Ön segítséget kérhet a gyermeke óvodájától – óvoda OM azonosítja, gyermekük oktatási azonosítója tekintetében. Természetesen iskolánk fenntartója, a Nyíregyházi Tankerületi Központ is rendelkezésre áll a körzetes iskolákkal kapcsolatos információk, az online vagy a személyes beiratkozás rendjével kapcsolatos kérdések esetén.
Iskolavezetés
Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő!
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 45.§ (1) bekezdése értelmében Magyarországon minden gyermek köteles az intézményes nevelés-oktatásban részt venni, tankötelezettségét teljesíteni. A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, tankötelessé válik. A tankötelezettség teljesítése a tanév első tanítási napján kezdődik.
A gyermek felvételéről az igazgató dönt.
Az iskolai felvétellel kapcsolatban meghozott döntés ellen, annak közlésétől számított tizenöt napon belül – a döntéshozó intézményhez benyújtva – a szülő eljárást indíthat.
Mit kell tudni a 2021/2022-es tanévre történő beíratásról?
A 2021/2022-es tanítási évre történő iskolai beiratkozások szervezését – figyelemmel az országos járványügyi helyzetre – az emberi erőforrások miniszterének a 2021/2022. nevelési, illetve tanévre történő óvodai, valamint általános iskolai beiratkozásról szóló 19/2021. (III. 10.) EMMI határozata rendkívüli módon szabályozza:
A beiratkozás időpontja: 2021. április 15-16.
Óvodába és általános iskolába elektronikus úton is be lehet iratkozni a 2021/2022. nevelési évre, illetve tanévre. Ebben az esetben a beiratkozáshoz szükséges iratok bemutatására az első óvodai nevelési napon, illetve a tanítási év első napján kerül sor. A szülők, gondviselők a beiratkozó gyermek körzetes iskoláját az alábbi keresőfelületen találják meg: https://kir.hu/korzet
Jelen tájékoztató levelünk a 2020/2021. tanévre történő általános iskolai beiratkozással kapcsolatos fontos szülői feladatokat tartalmazza. Kérjük, figyelmesen olvassa el!
A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül, amelyet a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap elérhetőségen talál meg.
A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján történik meg.
Az online felületen a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt. Online jelentkezés esetén a felületre fel lehet tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek. A 19/2021. (III. 10.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2021/2022. tanév első napján kerül sor.
Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, a köznevelési intézmények lehetőséget biztosítanak a személyes ügyintézésre is. Tájékoztatjuk, hogy személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell számolni.
Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására 2021. április 15-én 8–18 óráig, április 16-án 8-16 óráig van lehetőség.
A szülő/gondviselő ezen szándékát kérjük előtte e-mailben (zriiskapagy@gmail.com) vagy telefonon (06-42/248-510) jelezni szíveskedjen a szükséges óvintézkedés megszervezése, időpont egyeztetése végett.
Kérjük e-mailben jelezni továbbá, hogy igényli-e a gyermek részére az iskolánk egyensálját/nyakkendőjét! (Ára: 1500 Ft)
Apagy, 2021. 03. 22.
Köszönettel: Iskolavezetés
Kedves Szülők!
Az Emberi Erőforrások Minisztere visszamondta a III. 05-i rendelet 6. pontját, ami arról szólt, hogy az óvodák, iskolák nem szervezhetnek tanuló felügyeletet.
A III. 06-án módosított rendeletet, lehetővé teszi, hogy rendkívüli esetben pl. egészségügyi dolgozók, rendvédelmi dolgozók stb. igénybe vegyék a tanulói felügyeletet.
Még egyszer hangsúlyozzuk, hogy csak a legszükségesebb esetben éljenek ezzel a lehetőséggel.
Esetleges igényüket a mai nap folyamán , azaz 2021. III. 08-án 14:00 óráig jelezzék az iskola e-mail címére (zriiskapagy@freemail.hu vagy zriiskapagy@gmail.com) .
Kérjük jelöljék meg azt is, hogy az adott napon mettől – meddig tartanak igényt a felügyeletre. ( 8:00 – 16:00 közötti időtartamban)
A maszk nélkül érkező gyerekeket nem tudjuk fogadni az intézményben. Hazaküldésre kerülnek!
Az EMMI rendelet:
A 18/2021. (III.06.) EMMI határozat visszavonta a köznevelési intézmények működését érintő egyes veszélyhelyzeti intézkedésekről szóló 17/2021. (III.5.) EMMI határozat 6. pontját.
Ennek illetve Prof. Dr. Kásler Miklós 2021. március 06-i, „Gyermekfelügyelet az óvodában és általános iskolában” tárgyú levelében foglaltaknak megfelelően kérem, hogy a gyermekfelügyelet lehetőségéről legyenek szívesek tájékoztatni a szülőket, illetve kérem, hogy az igények felmérése során ösztönözzék a szülőket arra, hogy a gyermekfelügyeletet valóban csak a legszükségesebb esetekben – különösen munkavégzés vagy védekezésben való részvétel miatt – vegyék igénybe.
Apagy, 2021. 03.08
Iskolavezetés
Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!
A már több mint egy éve tartó koronavírus–járvány erősödése miatt az Operatív törzs, és az Oktatási Hivatal március 08-tól - április 07-ig zárja az iskolákat.
Ez idő alatt újra átállunk a digitális oktatásra. Kérünk mindenkit, hogy fegyelmezetten vegyen részt a feladatok megoldásában.
A gyermekétkeztetés (elvitel formájában) nem szünetel, de kérelmezni kell az élelmezésvezetőnél. A szülő is igényelhet vendég-ebédet.
A jelentési kötelezettség az elkövetkező hónapban is fennáll. Tehát, ha szülő, gyermek covidos lenne, vagy hatósági karanténba kerül, haladéktalanul tudassák az iskolavezetéssel!
Kérjük a szülőket, hogy az elérhetőségeinken (zriiskapagy@freemail.hu és zriiskapagy@gmail.com) jelezzék ha problémájuk, kérésük, kérdésük lenne!
Köszönjük eddigi megértésüket, hozzáállásukat, együttműködésüket!
Jó egészséget kívánunk mindenkinek! Vigyázzon mindenki magára és egymásra!
Bízunk benne, hogy április 07-én visszatérünk a normális iskolai élethez!
Apagy, 2021. 03. 05.
Iskolavezetés
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiadott 2020/2021-es tanévre vonatkozó Intézkedési Terv alapján alkalmazandó iskolai eljárásrend
Bővebben