Apr
10:17
Beszámoló
Erasmus+ nemzetközi partnerség
A projekt időtartama: 2014-2017. (3 év)
A projekt 3. évében vagyunk.
Készült: Apagyi Zrínyi Ilona Általános Iskolában
Téma: ERASMUS+ Nemzetközi partnerség – Az állatok nem csak barátok, hanem terapeuták is című projekt keretében nemzetközi tanár-diák találkozó Németországban, Gescher település „Brüder Grimm Schule” iskolában.
Az ERASMUS+ Az állatok nem csak barátok, hanem terapeuták is című projekt keretében iskolánk 6 tanulója és 2 kísérő pedagógusa 2017. 04. 03. és 04. 07. között látogatást tett a németországi Gescher település iskolájába. Ide 1-4. osztályig járnak a gyerekek, összesen 160 fő. Az iskola sajátossága: az egyéni fejlesztés kis csoportos oktatás keretein belül, mivel a tanulók mindegyike küzd valamilyen egészségügyi, magatartási vagy tanulási nehézséggel. Az első napon találkoztunk a pályázatban részt vevő partner országok csoportjaival, a vendéglátó német, a romániai és a cseh csoportokkal. Az ismerkedés megkezdődött. A munka nyelve a német nyelv. A délelőtt folyamán bemutatták a helyi iskolát, a pedagógusokat, látogatást tettünk a tanítási órákon. Bepillantást nyertünk az ott folyó munkába, módszerekbe. Az iskola tantermei, folyosói a projektnek mefelelően a tanulók munkáival voltak díszítve. Láthatóan sokat foglalkoztak a témával. Tanulóink bátran kezdtek beszélgetésekbe, aktívan vettek részt a tevékenységekben. A programok a négy ország tanáraival és diákjaival közösen folytak. Délután az iskola területén együtt játszhattak, lovagolhattak. A második napon együtt tekintettük meg a vendéglátó német gyerekek műsorát. Ezt követően állomásos játékban vettek részt a tanulók. A csoport együtt töltötte a délutánt a frankenhofi vadasparkaban, ahol játékra is volt lehetőség. Simogathatták az állatokat. A harmadik napon látogatást tettünk a Friebe tanyára. A gyerekek szívesen etették, simogatták az ott lévő állatokat. Délután a Méhészmúzeumban jártunk, ahol sok érdekességet hallhattak a méhek életéről. Rövid sétát tettünk Gescher központjában, a harangok városában. A negyedik napot Münster város állatkertjében töltöttük. Sok-sok állatot figyelhettek meg egészen közelről. Az állatkerti séta után Münster belvárosában tettünk sétát, megnéztük az óvárost, több szép templomát, jellegzetes épületeit. Az utolsó napon erdei túránk volt, alacsony kötélpályán próbálhatták ügyességüket a gyerekek. A programok során a különböző gyermekcsoportok és tanárok ismerkedtek egymással, tapasztalatokat gyűjtöttünk, a mi oktatási módszereinkről is képet alkothattak a vendéglátók. Diákszállón voltunk elszállásolva, gyönyörködhettünk a tájban, a német kisvárosokban. Nagy felelősség gyerekekkel külföldre utazni. A nagy távolság miatt repülőgéppel tettük meg az oda-vissza utat, mely különleges élmény volt mindannyiunk számára.
Összességében tartalmas, ötletes programokban gazdag napokat töltöttünk el együtt a másik három ország diákjaival és pedagógusaival. A gyerekek kitekintettek a világba, fejleszthették nyelvtudásukat, gyakorolhatták az ismerkedést, a kapcsolatteremtést más országbeli társaikkal, és a felnőttekkel egyaránt. A projekt témája is elősegítette mindezeket. A tanulók óriási élménnyel gazdagodtak, maradandó emlékeket tudtak elraktározni maguknak. A hét folyamán szerzett tapasztalatok a későbbiekben mindenképpen segíthetik előrehaladásukat, boldogulásukat. Örülünk, hogy van egy ilyen pályázatunk, mely során az európai országok oktatási rendszerét összehasonlíthattuk a sajátunkkal.
Apagy, 2017. 04.11.
Benga Andrásné Siklódi Lászlóné
projekt kapcsolattartó kísérő pedagógus